- Kaikki avustustarinat
- Etsivä nuorisotyö
- Harrastamisen Suomen malli
- Kirjastojen kehittämishankkeet
- Koulunuorisotyö
- Lasten ja nuorten paikallinen harrastustoiminta
- Liikkuva opiskelu
- Liikunnallinen elämäntapa
- Liikuntapaikkarakentaminen
- Nuorisoalan alueellinen ja paikallinen kehittäminen
- Nuorten työpajatoiminta
Kuutiot käyttöön ja kirjastoa kehittämään
Tavoite Kalajoella on viime vuosina voitu kehittää kirjastoa voimakkaasti eteenpäin Aluehallintoviraston avustusten ansiosta. Kuutiot käyttöön -hanke oli melko suoraa jatkumoa aikaisemmalle palvelumuotoiluhankkeelle, jonka aikana …
Yleisellä kirjastolla on yhteiskunnassa ekologisen kasvattajan rooli. Kuntien sivistys- ja kulttuuripalveluissa koulut ja päiväkodit tavoittavat arjessaan lapset ja nuoret ja tekevät tärkeää …
Lukumetka – lukuiloa lapsille ja perheille
Oulun kaupunginkirjasto. Meidän perhe lukee – yhdessä tarinan äärellä -hanke 1.4.2019 – 31.12.2020. www.ouka.fi/lukumetka Kirjasto tutuksi jokaiselle Oulussa syntyvälle lapselle ja …
Kiuruveden Voimaa ja tasapainoa -tehojakso
Kiuruveden ensimmäiset Voimaa ja tasapainoa – tehojaksot järjestettiin syksyllä 2018. Kymmenen viikkoa kestävälle tehojaksolle osallistutaan kaksi kertaa viikossa, joko maanantaina tai tiistaina …
Potkua Pokelantieltä -hanke puski vastatuulessa
Pienen kirjaston iso ilo on saada hankerahaa, jolla voi palkata ylimääräisen henkilön kehittämään ideoita, joita syntyy kirjaston arjessa. Niinpä mekin Alavieskan kunnankirjastossa riemuitsimme, kun hankkeelle Potkua …
Pelillisyyden uudet keinot kirjojen maailmaan -hankkeessa pelillisyys ilmentyy tarkoituksellisesti erityisesti leikillisyyden, tarinallisuuden ja hauskuuden kautta. Pääpaino on näiden kaikkien elementtien mukana pitäminen …
Metsän tarinoita ja äänimaisemia
Saimme iloksemme tiedon, että Tarinat heräävät eloon -hankkeelle myönnetään rahoitus, jos pystymme käynnistämään sen nopealla aikataululla. Onneksi se oli mahdollista ja pääsimme …
Porin kaupunginkirjaston Tarinat tavaksi -hanke käynnistyi loppukesästä 2019. Lähtökohtana oli tarve lisätä alle kouluikäisten kanssa lukemista ja luoda paikallisesti yhteisen lukemisen kulttuuria …